Handelsbetingelser, abonnementsvilkår og persondata

 

Gældende fra 1. april 2017

Kontaktoplysninger

 

Zibo Athene A/S
Præstemarksvej 67
8700 Horsens

CVR. nr.: 29610274

Etableret: 2006

Mail: Post@ziboathene.dk
Tlf.: 76 900 407

Er du i tvivl om handelsbetingelser, produktinformationer eller andet i forbindelse med køb eller leje af vore hjælpemidler, er du altid velkommen til at kontakte os.

Hvis du sender en e-mail med dit spørgsmål, besvarer vi det hurtigst muligt.

Du er også velkommen til at kontakte vores kundeservice på telefon 76 900 407. Vore dygtige medarbejdere sidder klar ved telefonen alle hverdage mellem kl. 8.00 – 15.30.

Leveringstiden på de fleste af vore produkter er typisk 1-3 hverdage fra bestilling.
 

 

Handelsvilkår og betingelser for erhvervskunder

Leveringsomkostning (fragt)
For ordrer over kr. 5.000,00 er der fragtfri levering.

For ordrer under kr. 5.000,00 oplyses det konkrete fragtbeløb forinden ordren accepteres i webshoppen.

Priser
Alle priser er opgivet i danske kroner (DKK) inklusive 25 % moms. Priserne er dagspriser.

Som udgangspunkt vises priser på ziboathene.dk både med og uden moms. Udover priserne skal der påregnes leveringsomkostninger jf. punkt om leveringsomkostninger.

Forbehold
Der tages forbehold for force majeure, slåfejl, billedfejl, prisændringer, udgåede varer samt leverandørsvigt.

14 dages fuld returret
Skulle du fortryde dit køb har du 14 dages fuld returret efter modtagelse af varen. Ved returnering af varer bedes du anvende Zibo Athenes returformular.

Sammen med de returnerede varer, bedes du medsende kopi af faktura vedrørende varerne.

Varer skal returneres ubeskadiget og i original emballage. Specialvarer tages ikke retur.

Returfragt afholdes af kunden.

2 år reklamationsret
Alle varer er i henhold til dansk lovgivning omfattet af 2 års reklamationsret. Er der oprindelige fejl eller mangler ved en vare ombyttes, repareres eller refunderes varen. Henvendelser om reklamation kan ske på post@ziboathene.dk.

Ansvar for tingskade, forvoldt af materiellet
I intet tilfælde er Zibo Athene A/S ansvarlig for driftstab, tidstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andre økonomiske konsekvenstab. Ovenstående gælder ikke hvis Zibo Athene A/S har udvist grov uagtsomhed.

Personlige oplysninger
Zibo Athene A/S anvender tredjepart til håndtering af betaling, hvorfor der udelukkende gemmes oplysninger til brug for afslutning af bestillingen.

Zibo Athene A/S gemmer herefter oplysninger om navn, adresse og e-mail adresse. Oplysningerne videregives ikke til tredjemand udover hvad der er nødvendigt af hensyn til levering af varer.

Betaling
Du kan anvende følgende betalingsmåder på hjemmesiden:

Kreditkort: Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, Mastercard Debit.

Elektronisk faktura: EAN nummer

 

 

Handelsvilkår og betingelser for privatkunder

Her finder du information om de vilkår, som gælder, når du køber eller lejer
hjælpemidler hos Zibo Athene A/S på nettet.

Bemærk, at vi i øjeblikket kun sælger og udlejer vore hjælpemidler i Danmark. Hvis du bor i udlandet og ønsker at købe et af vore hjælpemidler, så kontakt vores kundeservice.

Sådan handler du
Du kan vælge at købe eller leje vore produkter. Nedenstående vilkår er gældende uanset om du køber eller lejer. Det er ikke alle vore produkter, som du kan leje.

Du kan læse om hvert enkelt produkt ved at klikke på det.

Når du har besluttet dig for at købe eller leje en vare, klikker du på ’Læg i kurv’.

Du kommer nu til indholdet af din indkøbskurv, og du kan vælge at klikke på ’Forsæt til betaling’ for at afslutte købet og betale.

Du kan også vælge at klikke på ’Forsæt med at shoppe’ for at forsætte med at handle, hvis du ønsker at bestille flere varer. Bemærk, at hvis du ønsker at leje et produkt, kan du kun oprette en lejeaftale af gangen.

Priser
Alle priser er opgivet i danske kroner (DKK) inklusive 25 % moms. Priserne er dagspriser.

Der påføres ikke yderligere gebyrer eller omkostninger, hvis du betaler med betalingskort.

Du modtager automatisk en ordrebekræftelse, når du har betalt dine indkøb. Har du spørgsmål i den forbindelse, kan du skrive til post@ziboathene.dk

Børn og unge under 18 år
Du skal være fyldt 18 år for at handle på www.ziboathene.dk – er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

Betalingsmåder
www.ziboathene.dk kan du, ved køb, betale med følgende betalingskort: Dankort, Visa, MasterCard og Maestro samt andre gængse betalingskort.

Kreditkortgebyr for betaling med betalingskort betales af Zibo Athene.

Vi trækker først beløbet for varen, når den sendes fra os. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Betalingssikkerhed
Du er altid sikret mod misbrug, når du betaler med dit betalingskort på internettet. Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede, hvilket betyder, at det kun er NETS, der kan læse dem.

Hverken Zibo Athene eller andre har mulighed for at læse disse data.

Når du får af vide, at betalingen er gennemført, vil du også modtage en e-mail med en ordrebekræftelse på, at vi har modtaget din ordre.

Leveringstid
Leveringstiden er typisk 1-3 hverdage. Vi leverer via GLS.

For varer der fremstilles individuelt til dig (f.eks. kørestolspuder) kan leveringstiden variere. Leveringstiden vil fremgå af det enkelte produkt, hvor den overstiger den gængse leveringstid på 1-3 dage.

Ønsker du oplysning om den nøjagtige leveringstid, er du velkommen til at sende en e-mail til kundeservice post@ziboathene.dk

Leveringsomkostning (fragt)
Fragtomkostningerne lægges oveni produktets pris. I forbindelse med din bestilling - og inden du afgiver din ordre - vil leveringsomkostningen tydeligt fremgå i oversigten over de varer, du har valgt.

Vi tilbyder fri fragt på alle ordrer over 5.000 Dkr.

Fortrydelsesret og returfragt
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.ZiboAthene.dk
I forbindelse med lejeaftaler, svarer dette til prøveperioden.

Bemærk, at fortrydelsesretten ikke gælder, hvis der er tale om en vare, der er specielt fremstillet til dig, jf. Forbrugeraftalelovens § 18, f.eks. kørestolspuder m.v.

Du kan også miste din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret. Tilsvarende sker, hvis du bryder plomberingen på lyd- og billedoptagelser eller på computersoftware.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du:

1. har modtaget din vare

2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives ved mail, telefon eller lignende. Du er velkommen til evt. at benytte Zibo Athenes returformular

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan også vælge at benytte forbrugerombudsmandens standardfortrydelsesformular og sende med retur sammen med varen.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give Zibo Athene tydelig meddelelse om dette.

Din ordre skal sendes retur til Zibo Athene uden unødig forsinkelse og senest 3 dage efter, at du har meddelt, at du ønsker at fortryde dit køb:

Zibo Athene A/S
Præstemarksvej 67
8700 Horsens

Returfragt
Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post pga. størrelsen eller den høje værdi af varen. Dette gælder blandt andet vore madrasser.
Udgifter for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 300-500 DKK.
Husk at gemme en kopi af fragtbrevet, i tilfælde af at pakken bliver væk under transporten.

Du har ansvaret for at synliggøre at din forsendelse er en returnering af varen – vedlæg derfor altid følgeseddel i pakken.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

- Varens stand, når du sender den tilbage

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – hvis varen fremstår som ny og ubrugt – får du det fulde beløb refunderet.

Hvis varen er skadet eller på anden vis bærer præg af at være brugt, vil du ved fortrydelse af købet, kun få en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Er der tale om en afprøvning ifm. en lejeaftale og varen er skadet, vil du blive faktureret et ekstra beløb svarende til forringelsen af den returnerede vare.

- Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os i forbindelse med købet tilbage, fratrukket leveringsomkostningerne. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved leje opkræves et ekstra beløb svarende til værdiforringelsen.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, modtager du pengene uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

- Klageadgang

Du har mulighed for at klage til Forbrugerklagenævnet:

Forbrugerklagenævnet
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Tlf. 4171 5000.

Du kan også klage online. 

Reklamation
Når du handler på www.ziboathene.dk, har du naturligvis 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Købelovens mangels regler kan finde anvendelse.

Det betinger selvfølgelig, at din reklamation er berettiget, og at fejlen eller manglen ikke er opstået på grund af, at du har brugt varen fejlagtig eller har udvist anden skadeforvoldende adfærd.

Hvis du vil reklamere over en vare, skal du returnere den til:

Zibo Athene, Præstemarksvej 67, 8700 Horsens

Af hensyn til en hurtigere sagsbehandling beder vi dig vedlægge en beskrivelse af fejlen eller manglen.

Reklamationer skal ske inden for en rimelig tid, efter du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen ved en almindelig gennemgang af varen.

Zibo Athene dækker de rimelige returfragtomkostninger i forbindelse med en reklamation, når denne er berettiget.

Husk at vedlægge faktura eller kopi af fakturaen, når du returnerer en vare.

Når vi har godkendt reklamationen, gøres et af følgende: 

1. Du får en ny identisk vare.

2. Du får pengene tilbage, som du har betalt for varen.

Bemærk, at den defekte vare altid skal sendes retur til Zibo Athene.

Love og tvister
Køb gennem Zibo Athene bliver i første række styret af Lov om visse forbrugeraftaler.

Zibo Athene påtager sig desuden frivilligt at efterleve Forbrugerklagenævnets afgørelser i forbindelse med en tvist.

Du kan læse mere om dine rettigheder og pligter som forbruger hos Forbrugerrådet.

 

Særlige betingelser for leje- og abonnementsaftaler:

Zibo Athene A/S udlåner og udlejer flere produkter fra vort sortiment. Dette foregår ved at vælge ”leje” når du bestiller et produkt. Når du bestiller et lejeprodukt skal du derfor acceptere gældende lejebetingelser og vilkår, som er listet herunder.

Accept af lejeaftale
Når du bestiller en prøveperiode/lejeabonnement hos Zibo Athene A/S accepterer du følgende betingelser for bestilling:

1. Der skal indbetales 500 Dkr. i depositum pr. lejeprodukt. Zibo Athene A/S forbeholder sig retten til at tilbageholde dette beløb ved misligehold af lejeaftale.
2. Ved ophør af dine 14 dages returret, starter din lejeaftale. Dette sker automatisk, medmindre du giver Zibo Athene besked om at du ønsker at returnere produktet. Første måneds leje faktureres dagen efter.

 

Kundens ansvar
Det er dit ansvar som kunde at kunne betale det aftalte lejebeløb, og skulle de uheldige ske, at vi ikke kan hæve det aftalte beløb på det angivne kort, vil dit abonnement blive opsagt med en øjeblikkelig varsel. Du vil blive bedt om straks at returnere det lejede produkt. Er produktet værdiforringet eller skadet faktureres du herfor.
Det er til enhver tid kundens ansvar, at de nødvendige oplysninger for levering af lejeproduktet er korrekte og opdatere oplysningerne ved ændringer. Skulle din levering eks. blive returneret pga. mangelfulde eller forkerte adresseoplysninger, vil der blive pålagt et gebyr på 248,75 kr. for yderligere ordrehåndtering.
 

Fornyelse og sletning af kortoplysninger
Skulle du gå hen og få et nyt betalingskort, er det vigtigt, at dine kortoplysninger opdateres i systemet, så lejeaftalen ikke opsiges pga. mislykkede betalinger.
Ændres dine kortoplysninger bedes du kontakte os pr. telefon +45 76 900 407, i normal åbningstid - du vil herefter skulle oprette en ny aftale i shoppen. Og den gamle aftale vil herefter blive annulleret og depositum refunderet.

 

Binding og opsigelse
Hos Zibo Athene A/S er der ingen bindingsperiode for en abonnomentsaftale. Du kan derfor opsige din aftale når det passer dig.
Påbegyndte lejeperiode refunderes ikke.
En lejeaftale opsiges ved at sende en skriftlig opsigelse, enten pr. mail, efterfulgt af returnering af det lejede produkt, eller ved at returnere varen til vort hovedkontor vedlagt en skriftlig opsigelse. Såfremt varen ikke er i pæn stand, faktureres du herfor, og engangsgebyret vil ikke blive refunderet.

 

Fordelene ved kundekonto
Har du en online kundekonto hos Zibo Athene A/S, kan du til enhver tid logge ind på www.ziboathene.dk og ændre eller suspendere dit abonnement. Du får et klart overblik over alle dine handler hos Zibo Athene A/S, både lejeaftaler og øvrige handler.
 

Plan for lejeaftale/abonnement

1. Bestilling af produkt:
Du kan kun bestille ét lejeprodukt pr. ordre.
Når du bestiller produktet, vil du blive bedt om at indbetale et depositum på 500,-. Dette beløb tilbagebetales til kunden når Zibo Athene A/S har modtaget det lejede produkt retur i aftalt stand. Returneres produktet beskadiget eller på anden måde værdiforringet, hæfter kunden for dette.
Depositummet på 500,- trækkes fra din konto når vi sender produktet fra vort lager.

 

2. Modtagelse og afprøvning af produktet.
Når du modtager produktet, her forstås når du fysisk har pakken i hænderne, har du 14 dages fuld returret jf. gældende lov. (Dvs. hvis du modtager din vare d. 1 maj, så løber din prøveperiode til om med d. 15 maj.)
I denne 14 dages periode tilbyder Zibo Athene, at kunden kan afprøve produktet uden merbetaling.
Ønsker du at returnere produktet, skal du give Zibo Athene besked herom, senest 14 dage efter modtagelse af pakken.

 

3. Afprøvningsperiode overstået – opstart af leje
Når de 14 dages prøveperiode er udløbet og kunden ikke har ytret ønske om at returneret produktet, vil dette blive udløse en automatisk opstart af en lejeaftale med Zibo Athene A/S. Første måneds leje vil blive faktureret dagen efter din prøveperiode udløber - du vil modtage en mail med faktura og besked herom.
(Dvs. at hvis din prøveperiode løber til og med d. 15 maj så vil din lejeaftale træde i kraft d. 16 maj.)

 

4. Lejeaftale og betaling
En lejeaftale med Zibo Athene faktureres 1 måned af gang, med et fast beløb 1 gang i måneden. Fakturadatoen vil ligge på den dato, hvor din lejeaftale trådte i kraft. (Dvs. hvis din lejeaftale startede d. 16 maj, så vil næste måneds betaling være d. 16 juni.)
Prisen for én måneds leje fremgår ved bestilling af det pågældende produkt.
Lejeaftalen med Zibo Athene vil være gældende indtil denne opsiges af kunden og produktet er returneret til Zibo Athene.

 

 

 

Oplysninger om vores behandling af dine personoplysninger mv.

 

Da du er kunde hos os, behandler vi personoplysninger om dig. Hermed sender vi di information om denne behandling. Kontakt os gerne hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til disse informationer.

1. Vi er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os?

Zibo Athene A/S er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.

Zibo Athene A/S

Præstemarksvej 69

8700 Horsens

CVR-nr.: 29610274

Telefon: +45 76 900 407

E-mail: post@ziboathene.dk

2. Formålene med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger til følgende formål:

  • Vi anvender dine personoplysninger til opfyldelse af en kontrakt som du er part i.

Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af:

  • Persondataforordningens art 6, stk. 1 litra b).

3. Kategorier af personoplysninger

Vi behandler følgende kategorier af personoplysninger om dig:

  • Almindelige personoplysninger, herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse til identifikation af dig.

4. Modtagere eller kategorier af modtagere

Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

  • Databehandlere, herunder outlook e-mailsystem, regnskabssystem og CRM system.

5. Hvor dine personoplysninger stammer fra

Vi behandler i de fleste tilfælde udelukkende oplysninger, som du selv har givet os. I nogle tilfælde modtager vi oplysninger fra offentlige myndigheder, hvis disse visiterer dig til at modtage produkter fra os.

6. Opbevaring af dine personoplysninger

Vi opbevarer dine personoplysninger frem til udløbet af den kontraktuelle forpligtelse der ligger til grund for behandlingen, det vil sige inklusive en eventuel garantiperiode.

For visse oplysninger kan vi ikke på nuværende tidspunkt sige, hvor længe vi vil opbevare dine personoplysninger. Dog kan vi oplyse dig om, at vi vil lægge vægt på overholdelse af retlig forpligtelse f.eks. i forbindelse med indberetning til SKAT samt revision, overholdelse af øvrige retlige forpligtelser sat overfor dit krav på, at oplysningerne ikke gemmes i længere tid end nødvendigt. Vi vil i den forbindelse bestræbe os på, at fjerne personlige fra dokumenter, når vi skal fastlægge, hvor længe dine oplysninger vil blive opbevaret.

7. Retten til at trække samtykke tilbage

Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor i punkt 1.

Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.

8. Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. 

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Ret til sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandling

Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores eller lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

9. Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.